Talebe
Yönetici
- Katılım
- 14 Şub 2021
- Konular
- 604
- Mesajlar
- 4,105
- Tepkime puanı
- 11,762
- Puanları
- 113
- Meslek - Branş
- Öğretmen - Tarih
Talebe Hakkında ek bir bilgi sağlanmamış.
Yazarın son konuları
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Dersi 2.Dönem 2.Sınava Hazırlık Çalışma Kâğıdı
Tarih Dersi 11. Sınıf 2.Dönem 2.Ortak Yazılı Sınava Hazırlık Çalışma Kâğıdı
Tarih Dersi 10. Sınıf 2.Dönem 2.Ortak Yazılı Sınava Hazırlık Çalışma Kâğıdı
Tarih Dersi 9. Sınıf 2.Dönem 2.Ortak Yazılı Sınava Hazırlık Çalışma Kâğıdı
TYT Tarih Kavram Haritaları
9.Sınıf Tarih 2. Dönem Sınav Öncesi Çalışma Soruları
Birinci Dünya Savaşı Öncesi Genel Durum, 1. Dünya Savaşı ve 1.Dünya Savaşının Sonu
Atatürk’ün Okuduğu Okullar Kavram Haritası
Akropol
Ahura Mazda
Tarih Dersi 11. Sınıf 2.Dönem 2.Ortak Yazılı Sınava Hazırlık Çalışma Kâğıdı
Tarih Dersi 10. Sınıf 2.Dönem 2.Ortak Yazılı Sınava Hazırlık Çalışma Kâğıdı
Tarih Dersi 9. Sınıf 2.Dönem 2.Ortak Yazılı Sınava Hazırlık Çalışma Kâğıdı
TYT Tarih Kavram Haritaları
9.Sınıf Tarih 2. Dönem Sınav Öncesi Çalışma Soruları
Birinci Dünya Savaşı Öncesi Genel Durum, 1. Dünya Savaşı ve 1.Dünya Savaşının Sonu
Atatürk’ün Okuduğu Okullar Kavram Haritası
Akropol
Ahura Mazda
Yunan Kilisesi:
Bizans İmparatorluğu ve Osmanlı Devleti yönetimi boyunca Yunan kilisesi, İstanbul Rum Ortodoks patrikliğine bağlı kalmıştır. Osmanlı İmparatorluğunun gerileme döneminde 1833'de Navplion konsilinde bağımsızlığını ilân etmiş, bu karar, 1850'de Fener Patrikhanesi tarafından da onaylanmıştır. Yunan kilisesi, Rusya'da I. Petro döneminde Devlet kilisesi haline getirilen Rus Ortodoks patrikliğinden örnek alarak kendini bir devlet kilisesi şeklinde teşkilatlandırmıştır. Yunan kilisesi Atina ve Yunanistan başpiskoposluğunun önderliğinde bütün Yunan Kilisesi piskoposlarının katıldığı bir Sinodla yönetilmektedir. Yunanistan başpiskoposluğuna bağlı on iki piskopostan oluşan ikinci bir konsey daha vardır. Bu konseyde görev alan her bir piskopos bir yıl boyunca konseyde görev yapmaktadır. Genel Sinod, Genel kilise problemleriyle ilgili konuları ele alır. On iki kişilik konsey ise, kilise yönetimi ile ilgili konularla meşgul olur. Yunanistan kilisesi, seksen bir piskoposluk bölgesine sahiptir. Kilisede görevli papazların çoğu, lise seviyesinde öğretim gören insanlardır. Ancak, sön otuz yıldan beri yüksek öğrenim gören papazların sayısı artmaktadır. Atina ve Selanik'te piskoposluk öğretimi ve eğitimi veren iki ilahiyat fakültesi vardır. Ayrıca, İsviçre Chambesy Ortodoks Patrikliğine bağlı yüksek öğretim kurumlarında da e-ğitim gören Yunanlı papazların sayısı az değildir.
Vaktiyle Ortodoks dünyanın bir manastır merkezi olan Athos adası (Aynaroz), hâlâ bir manastır merkezi olmaya devam etmektedir. Kadınların girmesinin yasak olduğu Aynaroz, dini yoğunluğun fazlaca yaşandığı bir manastır merkezidir. Burada Ortodoksluğa bağlı değişik manevi yaşam biçimleri vardır. Diğer yandan Paros adasındaki Longovarda ve Patmos adasındaki Aziz Yuhanna Manastırı tarihi manastır mirasının son kalıntıları olarak ayakta durmaktadır. Bugün bütün Batı dünyasının olduğu gibi, Yunanistan kilisesinin de en büyük problemi, dini alanda hizmet verecek rahip ve rahibe bulma konusudur. Bunun için Yunanistan kilisesi, lâik gruplarla işbirliğine önem vermiş ve İncil misyon hareketine ağırlık vermiştir. Yunanistan kilisesinin bünyesinde gelişen entellektüel bir misyonerlik hareketi olan “Zoe İlâhiyatçıları Tarikatı”, tamamı yüksek ilahiyat eğitimi görmüş rahip ve keşişlerden oluşmaktadır. Bunun dışında, Soter tarikatı ve Yunan devleti tarafından desteklenen Apostoliki Diakonia (kilise bünyesinde misyon) tarikatleri vardır. Apostoüki Diakonia hareketi, Din, İlahiyat, ve âyin usulüne ait kitaplarla Eklesia, Theologia, Foni kiriu gibi peryodikler yayınlamaktadır. Bu hareketin, pazar okulları da vardır.
Bizans İmparatorluğu ve Osmanlı Devleti yönetimi boyunca Yunan kilisesi, İstanbul Rum Ortodoks patrikliğine bağlı kalmıştır. Osmanlı İmparatorluğunun gerileme döneminde 1833'de Navplion konsilinde bağımsızlığını ilân etmiş, bu karar, 1850'de Fener Patrikhanesi tarafından da onaylanmıştır. Yunan kilisesi, Rusya'da I. Petro döneminde Devlet kilisesi haline getirilen Rus Ortodoks patrikliğinden örnek alarak kendini bir devlet kilisesi şeklinde teşkilatlandırmıştır. Yunan kilisesi Atina ve Yunanistan başpiskoposluğunun önderliğinde bütün Yunan Kilisesi piskoposlarının katıldığı bir Sinodla yönetilmektedir. Yunanistan başpiskoposluğuna bağlı on iki piskopostan oluşan ikinci bir konsey daha vardır. Bu konseyde görev alan her bir piskopos bir yıl boyunca konseyde görev yapmaktadır. Genel Sinod, Genel kilise problemleriyle ilgili konuları ele alır. On iki kişilik konsey ise, kilise yönetimi ile ilgili konularla meşgul olur. Yunanistan kilisesi, seksen bir piskoposluk bölgesine sahiptir. Kilisede görevli papazların çoğu, lise seviyesinde öğretim gören insanlardır. Ancak, sön otuz yıldan beri yüksek öğrenim gören papazların sayısı artmaktadır. Atina ve Selanik'te piskoposluk öğretimi ve eğitimi veren iki ilahiyat fakültesi vardır. Ayrıca, İsviçre Chambesy Ortodoks Patrikliğine bağlı yüksek öğretim kurumlarında da e-ğitim gören Yunanlı papazların sayısı az değildir.
Vaktiyle Ortodoks dünyanın bir manastır merkezi olan Athos adası (Aynaroz), hâlâ bir manastır merkezi olmaya devam etmektedir. Kadınların girmesinin yasak olduğu Aynaroz, dini yoğunluğun fazlaca yaşandığı bir manastır merkezidir. Burada Ortodoksluğa bağlı değişik manevi yaşam biçimleri vardır. Diğer yandan Paros adasındaki Longovarda ve Patmos adasındaki Aziz Yuhanna Manastırı tarihi manastır mirasının son kalıntıları olarak ayakta durmaktadır. Bugün bütün Batı dünyasının olduğu gibi, Yunanistan kilisesinin de en büyük problemi, dini alanda hizmet verecek rahip ve rahibe bulma konusudur. Bunun için Yunanistan kilisesi, lâik gruplarla işbirliğine önem vermiş ve İncil misyon hareketine ağırlık vermiştir. Yunanistan kilisesinin bünyesinde gelişen entellektüel bir misyonerlik hareketi olan “Zoe İlâhiyatçıları Tarikatı”, tamamı yüksek ilahiyat eğitimi görmüş rahip ve keşişlerden oluşmaktadır. Bunun dışında, Soter tarikatı ve Yunan devleti tarafından desteklenen Apostoliki Diakonia (kilise bünyesinde misyon) tarikatleri vardır. Apostoüki Diakonia hareketi, Din, İlahiyat, ve âyin usulüne ait kitaplarla Eklesia, Theologia, Foni kiriu gibi peryodikler yayınlamaktadır. Bu hareketin, pazar okulları da vardır.
BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Yunan Mitolojisi
bởi Talebe,
SON KONULAR