- Katılım
- 13 Şub 2021
- Konular
- 50
- Mesajlar
- 4,859
- Çözümler
- 1
- Tepkime puanı
- 403
- Puanları
- 83
- Yaş
- 53
- Konum
- Türkiye
- Web sitesi
- tarihbilinci.com
- Meslek - Branş
- Tarih Öğretmeni
Yazarın son konuları
Tarih 9, Tarih 10, Tarih 11 Öğretim Programları (2024)
Ortaöğretim T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Dersi (12. Sınıf)- 2024 Yılı Ders Programı
@Akıncı Vezir olmuştur
akıncı Yeni Çeri Ağası olmuştur
Ramazan Bayramı İdari İzin
2024 Yılı Millî Eğitim Bakanlığına Bağlı Özel Program ve Proje Uygulayan Eğitim Kurumlarına Yönetici Görevlendirme Kılavuzu
Millî Eğitim Bakanlığına Bağlı Eğitim Kurumlarına Yönetici Seçme ve Görevlendirme Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik
Ders ve Ünitelere Göre Tasniflenen Sanal Müzeler, Öğrenci ve Öğretmenlerin Kullanımına Açıldı
Ortaöğretim T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Dersi (12. Sınıf)- 2024 Yılı Ders Programı
@Akıncı Vezir olmuştur
akıncı Yeni Çeri Ağası olmuştur
Ramazan Bayramı İdari İzin
2024 Yılı Millî Eğitim Bakanlığına Bağlı Özel Program ve Proje Uygulayan Eğitim Kurumlarına Yönetici Görevlendirme Kılavuzu
Millî Eğitim Bakanlığına Bağlı Eğitim Kurumlarına Yönetici Seçme ve Görevlendirme Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik
Ders ve Ünitelere Göre Tasniflenen Sanal Müzeler, Öğrenci ve Öğretmenlerin Kullanımına Açıldı
Max WEBER
(1864 Erfurt-1920 Münih), Alman sosyolog ve ekonomist.
Hukuk ve ekonomi tarihi öğrenimini gördü. Freiburg, Heidelberg, Berlin ve Münih üniversitelerinde politik ekonomi profesörü oldu. Uzak Doğu dinleri (Hint, Çin) üzerine yaptığı araştırmaları, din sosyolojisine büyük katkıda bulundu. En önemli yapıtlarını tarihe yönelik sosyoloji konularında verdi. 1904'te kendi yönettiği dergide yayımlanan "Die Protestantische Ethik un der Geist des Kapitalismus" (Protestan Ahlâkı ve Kapitalist Zihniyet, 1904-1905) adlı ünlü makalesinde kentleşme ve sanayileşme sonucu toplumsal yaşama egemen olan akılcı tutumu modern toplumun esas sorunu olarak niteledi. Duygu ve manevî değerler olmadan, salt akıl yoluyla uygarlığın ilerleyemeyeceğini ileri sürdü. Almanya'nın gösterdiği kapitalist gelişme ve ülkenin Protestan geleneği arasındaki karşılıklı ilişkiyi; Kalvinist öğretinin insanların davranışları üzerinde yarattığı etkilere bağladı. Değişik otorite tiplerinin sınıflandırmasını yaptı, sosyoloji yöntemi konusunda görüşler geliştirdi. Almanya'nın I. Dünya Savaşı sırasındaki tutumuna karşı çıktı. Yenilgiden sonra (1918), yeni anayasa taslağının hazırlanmasına katkıda bulundu.
(1864 Erfurt-1920 Münih), Alman sosyolog ve ekonomist.
Hukuk ve ekonomi tarihi öğrenimini gördü. Freiburg, Heidelberg, Berlin ve Münih üniversitelerinde politik ekonomi profesörü oldu. Uzak Doğu dinleri (Hint, Çin) üzerine yaptığı araştırmaları, din sosyolojisine büyük katkıda bulundu. En önemli yapıtlarını tarihe yönelik sosyoloji konularında verdi. 1904'te kendi yönettiği dergide yayımlanan "Die Protestantische Ethik un der Geist des Kapitalismus" (Protestan Ahlâkı ve Kapitalist Zihniyet, 1904-1905) adlı ünlü makalesinde kentleşme ve sanayileşme sonucu toplumsal yaşama egemen olan akılcı tutumu modern toplumun esas sorunu olarak niteledi. Duygu ve manevî değerler olmadan, salt akıl yoluyla uygarlığın ilerleyemeyeceğini ileri sürdü. Almanya'nın gösterdiği kapitalist gelişme ve ülkenin Protestan geleneği arasındaki karşılıklı ilişkiyi; Kalvinist öğretinin insanların davranışları üzerinde yarattığı etkilere bağladı. Değişik otorite tiplerinin sınıflandırmasını yaptı, sosyoloji yöntemi konusunda görüşler geliştirdi. Almanya'nın I. Dünya Savaşı sırasındaki tutumuna karşı çıktı. Yenilgiden sonra (1918), yeni anayasa taslağının hazırlanmasına katkıda bulundu.
SON KONULAR