- Katılım
- 13 Şub 2021
- Mesajlar
- 4,879
- Çözümler
- 1
- Tepkime puanı
- 421
- Puanları
- 83
- Konum
- Türkiye
- Web sitesi
- tarihbilinci.com
- Meslek - Branş
- Tarih Öğretmeni
Yazarın son konuları
MEB 2. Dönem 2. Yazılı Örnek Soru Kitapçıkları ve Çözümleri 12. Sınıf T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük
MEB 2. Dönem 2. Yazılı Örnek Soru Kitapçıkları ve Çözümleri - Tarih 11
MEB 2. Dönem 2. Yazılı Örnek Soru Kitapçıkları ve Çözümleri- Tarih 10
MEB 2. Dönem 2. Yazılı Örnek Soru Kitapçıkları ve Çözümleri- Tarih 9
T.C İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük – 12 Proje Konuları
11.Sınıf Tarih Proje Konuları
10.Sınıf Tarih Proje Konuları
9.Sınıf Tarih Proje Konuları
Dosya indirmek için şartlarımız !
2024 Yılı Millî Eğitim Bakanlığına Bağlı Özel Program ve Proje Uygulayan Eğitim Kurumlarına Öğretmen Atamasına İlişkin Kılavuz
MEB 2. Dönem 2. Yazılı Örnek Soru Kitapçıkları ve Çözümleri - Tarih 11
MEB 2. Dönem 2. Yazılı Örnek Soru Kitapçıkları ve Çözümleri- Tarih 10
MEB 2. Dönem 2. Yazılı Örnek Soru Kitapçıkları ve Çözümleri- Tarih 9
T.C İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük – 12 Proje Konuları
11.Sınıf Tarih Proje Konuları
10.Sınıf Tarih Proje Konuları
9.Sınıf Tarih Proje Konuları
Dosya indirmek için şartlarımız !
2024 Yılı Millî Eğitim Bakanlığına Bağlı Özel Program ve Proje Uygulayan Eğitim Kurumlarına Öğretmen Atamasına İlişkin Kılavuz
Max WEBER
(1864 Erfurt-1920 Münih), Alman sosyolog ve ekonomist.
Hukuk ve ekonomi tarihi öğrenimini gördü. Freiburg, Heidelberg, Berlin ve Münih üniversitelerinde politik ekonomi profesörü oldu. Uzak Doğu dinleri (Hint, Çin) üzerine yaptığı araştırmaları, din sosyolojisine büyük katkıda bulundu. En önemli yapıtlarını tarihe yönelik sosyoloji konularında verdi. 1904'te kendi yönettiği dergide yayımlanan "Die Protestantische Ethik un der Geist des Kapitalismus" (Protestan Ahlâkı ve Kapitalist Zihniyet, 1904-1905) adlı ünlü makalesinde kentleşme ve sanayileşme sonucu toplumsal yaşama egemen olan akılcı tutumu modern toplumun esas sorunu olarak niteledi. Duygu ve manevî değerler olmadan, salt akıl yoluyla uygarlığın ilerleyemeyeceğini ileri sürdü. Almanya'nın gösterdiği kapitalist gelişme ve ülkenin Protestan geleneği arasındaki karşılıklı ilişkiyi; Kalvinist öğretinin insanların davranışları üzerinde yarattığı etkilere bağladı. Değişik otorite tiplerinin sınıflandırmasını yaptı, sosyoloji yöntemi konusunda görüşler geliştirdi. Almanya'nın I. Dünya Savaşı sırasındaki tutumuna karşı çıktı. Yenilgiden sonra (1918), yeni anayasa taslağının hazırlanmasına katkıda bulundu.
(1864 Erfurt-1920 Münih), Alman sosyolog ve ekonomist.
Hukuk ve ekonomi tarihi öğrenimini gördü. Freiburg, Heidelberg, Berlin ve Münih üniversitelerinde politik ekonomi profesörü oldu. Uzak Doğu dinleri (Hint, Çin) üzerine yaptığı araştırmaları, din sosyolojisine büyük katkıda bulundu. En önemli yapıtlarını tarihe yönelik sosyoloji konularında verdi. 1904'te kendi yönettiği dergide yayımlanan "Die Protestantische Ethik un der Geist des Kapitalismus" (Protestan Ahlâkı ve Kapitalist Zihniyet, 1904-1905) adlı ünlü makalesinde kentleşme ve sanayileşme sonucu toplumsal yaşama egemen olan akılcı tutumu modern toplumun esas sorunu olarak niteledi. Duygu ve manevî değerler olmadan, salt akıl yoluyla uygarlığın ilerleyemeyeceğini ileri sürdü. Almanya'nın gösterdiği kapitalist gelişme ve ülkenin Protestan geleneği arasındaki karşılıklı ilişkiyi; Kalvinist öğretinin insanların davranışları üzerinde yarattığı etkilere bağladı. Değişik otorite tiplerinin sınıflandırmasını yaptı, sosyoloji yöntemi konusunda görüşler geliştirdi. Almanya'nın I. Dünya Savaşı sırasındaki tutumuna karşı çıktı. Yenilgiden sonra (1918), yeni anayasa taslağının hazırlanmasına katkıda bulundu.
SON KONULAR